...me know nothing !!



... Som blivande förstabarnspappa så är det som att en hel värld öppnas för mina ögon. Innan jag träffade min fru så trodde jag inte att jag skulle känna såhär inför barnahavande. Kan knappt vänta tills det är ultraljud igen för att man vill se den lilla "saken" :) . Märker också att man kollar på barn och tänker att snart är man där själv. Härlig känsla att längta på det här sättet..

Med denna nya värld som öppnas så känner jag mig lite lost just nu. Var in i barnvagnsfabriken  förra veckan och fick upp ögonen för en helt ny industri. Ok..Jag fattar det här med nappar och nappflaskor.... men när det kommer till silikon trianglar som man sätter på hörnet på bordet, plast snoddar för elkablar och öglelås för kylskåp... ? ... Det var som en knytnäve i ansiktet. Vad är det här ??? Gick med öppen mun och bara... Självklart ska dom här sakerna finnas men hallå goodbye. Det var som när man flyttade första gången, man vet att det behövs en säng. Men inte att det behövs en massa småsaker som gör att livet kan fungera. Men som sagt ...så jäkla självklart. Sen kan man ju fantisera lite om hurvida alla sakerna är nödvändiga eller ej.  Som tur är så har ju frugan tvåbarns erfarenheten att gå på. Hon får putta mig framåt som en blind i porslinsfabriken. Kombivagn , Duovagn, Bärsele, bälten, blöjor, krockluva, snorplatt, frillsvamp.... ok.. Dom tre sista kanske inte riktigt finns på marknaden.

Men den som jag måste höja till skyarna för att ha ställt till det i mitt huvud mest är  : Snorsugen.... Vilken grej. :)  . Sug snoret ur näsan på ditt barn vid täppt näsa. Den är säkert super..Men den har aldrig existerat för mig innan detta..inte ens i min fantasi. Får köpa hem en och öva på frugan vid förkylnings väder. :) Yeah right.



Nä... Nu ska det surfas in på barnvagns paradiset. Och jag delar gärna med mig länken till detta superställe. Billigt och bra. www.stanmark.se . Ha de gött och glöm inte att Sverige lirar fotboll på lördag.. HEJA SCHWEEDEN !

Kommentarer
Postat av: Nina

UÄK!! Ämen fy fan så äcklig...jag spyyyyyyyyr!!! :( Usch, var har du hittat den??? Ämen fy farao... det kommer jag aldrig o göra, nåväl..det kanske inte alltid kommer kännas såhär äckligt med allt som det gör just nu...men åndå! Vafan... usch!!! :(



Sån ska vi inte ha.... NEJ NEJ NEJ!



Puss

2008-06-12 @ 11:35:01
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0