Pissetassar och sockerkaka..

..Doftar nybakad sockerkaka i hela huset sen frugan på rekordtid slängt ihop två sockerkakor. MUMS... Det konstiga är att : vi har två formar för sockerkaka. en vanlig rund,enkel form och en som är lite "skruvad". Så att sockerkakan blir lite "skruvad". Och den smakar ALLTID godast. Har varit så sen jag var liten. Snacka om att man kan få för sig saker ibland. :)

Jag har allltid varit kräsen när det gäller mat och sånt... På ett lite konstigt sätt. Mina föräldrar käkade inte så mycket konstigheter när jag var liten..Eller "konstigheter". Vi åt aldrig blodpudding eller gröt eller väldigt mycket grönsaker. En hög med gurka el min absoluta top 1 genom all days : färsksaltad saltgurka. (Sweeeeet) till maten fanns som oftast där. Dock så åt vi mycket kyckling, färsk potatis från grannens land, Fläsk, Bacon, Köttsoppa, Pannkakor ( el Pangkakor som minstingen säger ) och sen kan jag slänga in en sån kulinarisk rätt som Pölsa. Det är jummy det. Och J-A ...jag vet vad som finns i...A little bit of this ..a little bit of that.m.m . Pizza vart det kanske var tredje helg om man hade tur. Kanske därför man ser ut som gör nu... Man rebellar inom kostcirkeln. Borde dock sluta med det snart :) . Tur att frugan sover med laddat hagelgevär och yxa vid kylskåpet varje kväll.

Min kotte ska få smaka på allt som världen har att erbjuda och jag hoppas verkligen att han gillar allt. Vilken lycka. Jag kan bli sjukt sugen på värsta måltiderna med massa grunkor i. Men jag vet att det inte kommer att smaka gott alls för mig. Så jäkla tråkigt. Vill inte att det ska bli så för kotten. Han ska moffla i sig allt han vill och bli en riktig "finsmakare" :) . Mycket snack nu... - Ja .. han ska få smaka på allt gott *blink* *blink* ..Sen när man står där i affären med ögonlocken ihopknytna  runt huvudet av tröttthet och gäspar fram orden med hjälp av megafon för att man är så torrr i halsen så blir det istället : - Tar du tjugo burkar pastastjärnor med köttfärs så tar jag femton med pressad lasagne.

NU ÄR DET FOTBOLL !!!! Sverige - Ryssland : 3 - 1  ...remember where you heard it first ........ !!!!

See you !!!!


  this is the real sugarkaka !!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0