Suomi samuraj !

(Ska försöka skriva det här inlägget för femte gången...suck...)

Hemma från Finland igen. Vart en otroligt skön resa. Tyvärr så låg ju frun i hytten på toa och hade en form av finländsk taekwando magsjuka. Inte så kul att det skulle hända just den dagen av alla årets. Men jag hävdar att det var båtfrukost i samband med en massa varm sol som styrde upp just detta.... Men nu mår hon bra igen och vankar som en anka med magen i vädret.  :)  Vackrast i världen är hon.

En tanke... ( eftersom det här handlar om mina tankar om barneriet med lite omsvärmning ) ... Hur i HELVETE tänker dom föräldrar som är med sina ungar på båten och som super sig så fulla att dom knappt kan stå. Oftast är det mannen i sällskapet som dragit en riktig bläcka vid middagen och går från vägg till vägg med "blanka blicken". Mötte två sådana i taxfreen på båten. Ungarna sprang runt och kollade på godis medans pappan skrek och ropade så man fan trodde vi krockat med ett isberg. Vilka jävla nissar. Hela båten är full med fyllon och tyvärr...idioter. Om någonting skulle hända med ungarna är han ju inte kapabel till att fixa det. OK.... Jag fattar om man vill ta några öl eller glas vin och slappna av och njuta. Men att supa sig full inför barnen så att man knappt kan stå, på en båt mitt ute i no where är väl inte riktigt dad of the year award nominerande.

Sen måste jag samtidigt slå ett slag för allt snack om fulla finnar på båtarna... Svenskarn är dom som måste höras mest och synas mest. Finnarna dom sitter och röker i nån hiss nånstans och snackar med varandra. Svenskarna ska springa runt och skrika och ha tävling om vem som kan väcka flest hytt grannar kl 4 på morgonen. Och gud nåde om någon i deras sällskap drar till med dräparen - Var lite tysta nu...det ligger folk och sover. Shit...då drar den här jag-är-bäst-och-hörs-mest genen igång och det ska vrålas ännu mer. Böööööööörjjjjjeee.... Faaaan va fullll jag ääääärrrr .... :) . Vilka killar. Men man får iallafall ut lite av situationen när man ser dom droppa in till frukosten på båten och skamset och ...tyst...sitter och knaprar bacon och äggröra. Bara för att timmar senare polera dansskorna för ett ytterligare :  Böööööööörjjjjjeee.... Faaaan va fullll jag ääääärrrr ....

Såg rför första gången i Finland den här selen som det är så mycket snack om. Den man kan sätta på barnet. Så man kan hålla koll på dom genom att hålla i ett "snöre" . Jag tycker det är helt absurt. Ser ut som man är ute och går med en hund. Själva jagandet ingår väl i hela föräldra grejen. Snart kommer den där selen med en knapp man kan trycka på så kommer ungen farande som en dammsugarsladd över rummet. Nä. Föräldraskapet ska inte förenklas så pass mycket att det blir en piece of cake. Jag ska jaga som aldrig förr med glädje.

image10no no no no .... !!!

Kommentarer
Postat av: Garbo

Dendäringa selen e ju inget nytt,fanns ju redan på 60 talet då alla ungar gick i ledband.

Håller med ang berusningen på fartygen,ser ju sånt varendaste år då vi guppar över till stugan,man blir bra trött!
Förjävligt som du säger med överförfriskade föräldrar!

2008-06-04 @ 09:31:11
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Haha...bööörjeeee...fan va full jag äääääääär!! :)

Selen är trygg vid vägkanten, annars kan den dra känner jag iaf! Inte ska vi ha sån? Usch..

Å så vill jag att du berättar att frun faktiskt fått foglossning o därför måste vanka emellanåt! Sådeså..

PUSS

2008-06-04 @ 09:32:54
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: Lillis

Du borde bli krönikör istället för föräljare/montör av telefoner (eller vad du gör där nere :-)).

Blev så full i skratt när du pratar om föräldrar som super sig fulla när barnen är med. Undrar just vad min man tänkte när han slängde sig nerför ledstången på Birka Paradise den där natten 26 december för två år sedan :-) och foten gick AV.

Då stod både jag och ena brorsan med våra ungar och glodde som fån på honom. Han kommer nog aldrig att bli så full igen med ungar på båt (ha ha).

Kan tillägga att han skämdes som en liten unge efterråt, och länge dessutom)

2008-06-10 @ 10:15:04
URL: http://lillan73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0